Головна » Умови для осіб з особливими освітніми потребами

Умови для осіб з особливими освітніми потребами

Особи з особливими освітніми потребами – це здобувачі освіти, які потребують додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення їхнього права на освіту (згідно Закону України «Про освіту», ст. 1, п. 20).

У ЧФКХТБ передбачено забезпечення можливості здобувати фахову передвищу освіту для осіб з особливими освітніми потребами відповідно до Положення про організацію освітнього процесу:

  • безпроблемне пересування прилеглою територією (тротуари завширшки не менше 1,5 м; відсутні сходи (бордюри) на тротуарах);
  • наявні місця для паркування автомобілів для осіб з інвалідністю біля входу на територію закладу освіти та гуртожитку. Ширина місця стоянки доступна для проїзду візка;
  • навчальні корпуси мають альтернативний доступ (один вхід облаштований пандусом шириною 1,2 м.; інший вхід має вільний доступ до будівлі, пандус не потрібен);
  • розташування дверей зручне, ширина проходу дверей (в просвіті) більше 850 мм. Вхід прямий і рівний, габарити тамбуру дозволяють маневрувати візком.

Двері приміщень в корпусах відчиняються на коридор. Ширина дверей відповідає нормам. Пороги в дверях відсутні:

  • ширина коридорів достатня для руху у візках;
  • предмети інтер’єру в коридорах не ускладнюють пересування;
  • безбар’єрний вхід та безперешкодний рух першим поверхом всіх корпусів навчальних приміщень, адміністративних кабінетів, кабінету фельдшера, вбиралень, гардеробної, тренувальної зали, бібліотеки тощо.

Складові системи доступності освітніх послуг в ЧФКХТБ:

  1. Спеціальні методики, педагогічні технології організації освітнього процесу.
  2. Адаптаційні технічні засоби, заходи розумного пристосування та універсального дизайну в приміщеннях закладу.
  3. Студенти отримують доступ до ресурсів електронної бібліотеки та електронних ресурсів викладачів в Google classroom, Zoom, на Google-disk, офіційному вебсайті ЧФКХТБ, отримують оперативну інформацію (про зміни в розкладі та ін.) у Viber-чатах.
  4. У разі вступу до закладу осіб з особливими освітніми потребами розклад занять формується з розрахунком проведення занять у відповідних групах на першому поверсі/поверхах навчальних корпусів.
  5. Забезпечені умови безперешкодного і зручного пересування по ділянці до будівлі і по прилеглій території.
  6. Шляхи поєднані з зовнішніми по відношенню до території закладу транспортними та пішохідним комунікаціями, найближчими зупинками громадського транспорту.
  7. Поруч із територією навчального корпусу ЧФКХТБ передбачений пішохідний перехід і встановлені дорожні знаки завчасного попередження водіїв про місце переходу.

Особи з особливими освітніми потребами обов’язково отримують значну підтримку адміністрації коледжу, а також кураторів академічних груп.