Home » Новини » Міні-тренінг «Безпека спілкування в Інтернеті та соціальних мережах»

Міні-тренінг «Безпека спілкування в Інтернеті та соціальних мережах»

Інтернет – цікавий і корисний засіб навчання, відпочинку, спілкування з друзями. Водночас світова комп’ютерна мережа містить багато небезпек для психічного та фізичного здоров’я користувачів.

Кібербулінг (електронний булінг) – це форма агресії, що передбачає жорстокі дії з метою дошкулити, нашкодити, принизити людину з використанням технічних та електронних засобів (комп’ютера, мобільного телефона, електронної пошти, сайтів соціальних мереж тощо), зазвичай тривалий час.

Кібербулінг – це поширення негативної інформації про людину у мережі Інтернет.

З метою забезпечити  розуміння поняття про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання, розвитку навичок протидії виявам агресії та насилля, сприяння безпечному спілкуванню в мережі Інтернет, виховання почуття самозбереження та бережного ставлення до свого життя і здоров’я зі студентами 1-3 курсів, які мешкають у гуртожитку, практичним психологом Башеєм О.О. проведено міні-тренінг.

Типи кібербулінгу

  1. Використання особистої інформації. «Зламування» поштових скриньок, серверів, сторінок у соціальних мережах із метою отримання особистої інформації про людину й переслідування її.
  2. Анонімні погрози. Кіберхулігани анонімно посилають листи на адресу електронної пошти своєї жертви з повідомленнями загрозливого змісту, з вульгарними висловами й ненормативною лексикою.
  3. Переслідування. Кіберпереслідування відбуваються за допомогою мобільного зв’язку. Хулігани переслідують жертву, завдаючи брудних образ принизливого принизливого характеру або шантажуючи таємними фактами.
  4. Тролінг. Розміщення в Інтернеті (на форумах, у блогах тощо) провокаційних повідомлень із метою викликати конфлікти між учасниками.
  5. Флемінг – обмін короткими гнівними й запальними репліками між двома чи більше учасниками. Частіше за все розгортають на чатах, форумах, у дискусійних групах, інколи перетворюються у затяжну війну, що може привести жертву до сильних емоційних переживань.
  6. Обмовлення або зведення наклепів – розповсюдження принизливої неправдивої інформації. Це можуть бути текстові повідомлення, фото, пісні, які змальовують жертву в образливій манері.
  7. Хепіслепінг – відео ролики із записами реальних сцен насильства. Ці ролики розміщують в Інтернеті без згоди жертви. З’явилися поняття «буліцид» – загибель жертви внаслідок булінгу, який вважається  злочином.

Правила «Безпека в Інтернеті»

1. Не поспішай викидати свій негатив у кіберпростір. Перш ніж писати й відправляти повідомлення, слід заспокоїтися, вгамувати злість, образу, гнів.

2. Створюй власну онлайн-репутацію, не купуйтеся на ілюзію анонімності.  Хоча кіберпростір і надає додаткові можливості відчути свободу й розкутість завдяки анонімності, існують способи дізнатися, хто стоїть за певним нікнеймом.

3. Зберігай підтвердження фактів нападів. Якщо дуже засмутило повідомлення, картинка, відео тощо, слід негайно звернутися до батьків по пораду, зберегти або роздрукувати сторінку самостійно, щоб порадитися з дорослими в зручний час.

4. Ігноруй одиничний негатив. Часто кібербулінг внаслідок твоєї правильної поведінки зупиняється на початковій стадії. «Найкращий спосіб боротьби з неадекватними — ігнорування».

5. Якщо ти став очевидцем кібербулінгу, правильною поведінкою буде:

  • виступити проти агресора, дати йому зрозуміти, що його дії оцінюються негативно;
  • підтримувати жертву – особисто або в публічному віртуальному просторі надати їй емоційну підтримку;
  • повідомити дорослим про факт некоректної поведінки в кіберпросторі.

6. Блокуй агресорів. У програмах обміну миттєвими повідомленнями є можливість блокувати повідомлення з певних адрес. Пауза в спілкуванні відбиває в агресора  бажання продовжувати цькування.

7. Не варто ігнорувати агресивні повідомлення, якщо листи невідомого вам відправника систематично містять погрози або порнографічні сюжети. У цьому випадку слід скопіювати ці повідомлення і звернутися до правоохоронців. Питання кібербезпеки займаються спеціально створені відділи поліції, й Інтернет-хулігана можна знайти й покарати. Якщо образливу інформацію розміщено на сайті, слід зробити запит до адміністратора для її видалення.

8. Не зайвим буде запам’ятати занотувати телефон Національної «гарячої лінії» з питань запобігання насильству та захисту прав дітей — 0 800 500 33 50 або електронну пошту: inf@ Lastrada.org.ua.